Genel, Şiir

Yer yatağı Hikayeleri 3

…*

“Söyle gözlerimin tuttuğu yıldız…”

Su kenarına yapmamız iyi oldu ama dimi

En azından Kürdistan dağları kadar illegal değil Sevgili-m

Rahat bırakırlar mı burada ağaçları ağaçların dallarında ki çocukları?

Hem çakıl taşları da sabırsız değil burada

Bol bol da ot toplar nargileye od yaparız

Yer yatağında bağbozumuna gideriz güzleri

Şafağın yırtmacında büyütürüz bağlarını üzümlerini

Ellerimi bırak eteklerimden tut Aşkım

Türkülerin dizelerinde soluklanalım…

Yoldan çıkmış rayları da tamir edelim bir ara

Ve tüm sırları sislerin ardına saklayalım

Dumanı üfledikçe göğe bulutları katkatlarız

Elimde ki eski, kara ve kekre bir makas …*

Kör hatıraları ben bilerim sen saçlarımı tara Sevgili-m

Ciğerlerime kadar uzadılar

Hadi ama …* saçlarımı tara bu gece güzel olmalıyım

Avuçlarıma düşen ciğer parçalarını da toplar mısın?

“Duyuyor musun Aylin?

Göğün kervanında oynaşıp duruyor martılar ve gece ne kadar sessiz değil mi? “

Sessizlik de mi hüzünlüyüz yoksa hüzünlüyken mi sessiz …*?

Sessizlik! Sesimizi susturacak kadar çok sesli…

Hiç sevemedim şu martıları da ayrıca!

Çünkü;

Martıların şımarıklığını sevmiyorum Aşkım

Biz Kargalar gibi serseri olalım

Gecenin rengini taşıyalım günün gündüzüne

Gün yüzünde atalım naralarımızı kıskandıralım martıları

Karga besleyelim mi Aşkım?

Bak! Yüreğimin dumanı salına salına tütüyor avuçlarından

Ama ben…

Ben…

Üşüdüm!

Hadi soğut beni!

Isırıyor gece, bıçak buz gibi ama ben elmayı dişlerim Sevgili-m

Taş duvarlar yanmaz eyerlemeden lal bedenleri

“Düşler” yaşamın giysileridir …*

Çıplak kalan ruhlarımızı kapatmak için giydirip durduk hep düşlerle

Eskiyen gövdelere yeni bedenler yapılır mı Sevgili-m?

Kuyu kazsak içinden taşsak vahiy gelir mi bize de ?

Ayin mi yapsak …*?

Bak nasılda döküm döküm olunca dil, ipek gibi kayıyor

Şeytan mı taşlasak?

Çözülüyor, çözüldükçe tuz buz oluyor saçaklar

Ben mum yakayım sen gözlerinle gönlünle giydir

bercestelerinle süsle beni

Üşüdüm!

Hadi gönlümü ört Sevgili-m!

Ört pencerelerin peçesini

Sessizliğin sis’nde sevişirken gözlerimiz

Ruhumu ört Sevgili-m!

“Düşler” yaşamın giysileridir …’m*

Ruhunla ört ruhumu!

Ellerinin ateşi tavaf etsin bedenimi

Söyledikleri kadar uzaksa şayet cennet bize

O vakit Cehennemin hakkını verelim Sevgili-m

Bu gece güzel olmalıyım saçlarımı alaturka topla Sevgili-m…

Aylin Tamakan

*Dudaklarımın ucunda takılı kalıyor AD’ın

yazamıyorum…

“Yer yatağı Hikayeleri 3” için 8 yorum

  1. Düşler yaşamın giysileridir,bu sözcüğü diğerlerinden ayrı tuttum,ama diğer tüm kelimelerde bir şekilde aklımı çeldi.Yüreğinize sağlık Aylin hanım.

    Beğen

Yorum bırakın